Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.

ŚWIETLICA SZKOLNA

REGULAMIN ŚWIETLICY SZKOLNEJ

W naszej świetlicy szkolnej często panuje gwar, bo dzieci mają możliwość wyboru aktywności zgodnie z własnymi preferencjami. Dziewczynki lubią  prace plastyczne,  zabawy tematyczne. Często  ze sobą rozmawiają  o własnych sprawach. Chłopcy natomiast wolą zabawy ruchowe, grę w piłkę,  chętnie korzystają z gier stolikowych, głownie tych, które wymagają logicznego myślenia oraz umiejętności planowania i przewidywania. "Farmer" "Osada". Dużym powodzeniem niezmiennie cieszą się klocki, z których zarówno dziewczynki jak i chłopcy  budują najróżniejsze konstrukcje.

 

Zajęcia prowadzone przez wychowawców mają ściśle określone  cele i odpowiadają założeniom programu wychowawczego i profilaktycznego szkoły. Realizowane są zajęcia promujące kulturę żywego słowa, rozwijające twórcze myślenie, postawy prospołeczne i wiedzę o zasadach dobrego wychowania i bezpieczeństwa. W ramach poznawania innych narodowości zorganizowane zostało spotkanie z Panią wywodząca się z Białorusi, która w ciekawy sposób opowiedziała   i zwizualizowała dzieciom   kulturę i język tego kraju. Największe zainteresowanie i wiele pytań dzieci dotyczyło systemu szkolnego i sytuacji dzieci żyjących na Białorusi. Świetliczaki z uwagą i radością wysłuchały również białoruskiej wersji wiersza J.Tuwima "O panu Tralalińskim", poprzedzoną prezentacją w języku polskim.. Innym, często wspominanym  wydarzeniem   z życia świetlicy był Dzień Pluszowego Misia. Zabawy i konkursy dostarczyły dzieciom wiele radości i zadowolenia, co widać na poniższych zdjęciach.

W okresie przedświątecznym odbyło  pieczenie i dekorowanie pierniczków, które tak  trafiły w gusta kulinarne dzieci, rodziców i pracowników szkoły , że przepis przekazywano sobie z rak do rąk. W planach jest jeszcze miniolimpiada sportowa,  wiosenne igraszki myślowe,  oraz konkurs recytatorski pt. "Wierszyki łamiące języki". Biorąc pod uwagę fakt, że podstawową potrzebą dzieci po zakończeniu lekcji jest odpoczynek i relaks wychowawcy starają się, przy sprzyjającej  aurze  wychodzić z dziećmi na szkolny plac zabaw. Nie można zapomnieć również o innych formach działalności, takich jak pomoc w odrabianiu lekcji, prezentowanie filmów edukacyjnych, słuchowisk o tematyce wychowawczej.

Opracowała: Urszula Iwaniak

 
Goście na stronie
Naszą witrynę przegląda teraz 8 gości 
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterYesterday41
mod_vvisit_counterThis week117
mod_vvisit_counterLast week482
mod_vvisit_counterThis month1211
mod_vvisit_counterLast month2206
mod_vvisit_counterAll days94858

Aktualnie: gości 8 połączonych
Your IP: 54.198.111.185
 , 
Today: Lip 18, 2018